poniedziałek, 11 października 2010

W czym rysować, SketchUp czy AutoCad?

Każda inwestycja budowlana ma kilka etapów. Najpierw wykonuje się koncepcję, potem wstępne projektowanie, a na końcu rysunki. Ostatnim ogniwem są rysunki inżynieryjne, na której podstawie przebiega wstępna produkcja i ostateczny montaż na budowie.

Powoli przygotowuję się do wstępnej koncepcji domu z palet. Zanim jednak wykonam jakiekolwiek rysunki chciałem wybrać jakiś program do rysowania. Dlatego dziś głównie z takiej dziedziny będzie.

W sieci można znaleźć kilka dobrych darmowych oprogramowań do rysunków. Jednak mój wybór ograniczy się zaledwie do dwóch. Pierwszym jest AutoCad, z którym jestem związany już od kilku lat. Jest to potężne narzędzie sprawdzające się w każdej branży. Najwygodniej jednak tworzy się w nim rysunki 2D, chociaż do 3D też jest wystarczający.

Drugi, to moje nowe odkrycie, SketchUp. Jest to prosty program do modelowania w 3D i do takich głównie rysunków został on stworzony. Przeznaczony głównie dla architektów, oraz dla osób lubiących projektować i tworzyć wirtualne wizualizacje. Również można w nim wymiarować oraz tworzyć rzuty 2D i przekroje z uzyskanych modeli.

Przetestowałem oba programy rysując model paleta poniżej. Ostatecznie zdecydowałem się SketchUp, bo 3D modele prezentują się tam bardzo atrakcyjnie. Natomiast AutCada również wykorzystam, ale do rysunków inżynieryjnych oraz montażowych.


Poniżej porównanie dwóch rysunków wersji 3D:



SketchUp
AutoCad

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz